|
Post by Wilma on May 21, 2016 13:16:35 GMT
Minnin Hoitopäiväkirja
- Omistaja: Wilma - Hoitaja: -
|
|
|
Post by Wilma on May 21, 2016 13:49:03 GMT
Tervetuloa kotiin, Minni! | 21.5.2016
Katselin Kotopolun hiekkatielle vanhempieni vierellä. Odotin hevostraileria saapuvaksi, sillä juuri tänään oli mun uuden heräteostokseni määrä tulla. Milenakaan, joka oli mun kaveri ja jolla oli shettis meidän tallilla, ei tiennyt, mitä mä olin mennyt tekemään. Siksi hän hämmästyi aika lailla, kun tallista astuessaan näki Volvon vetämän kuhmuisen trailerin kaartavan pihaan.
"Mitä, tuleeks tänne uus hevonen?" hän hämmästeli. "No joo, melkein", hymyilin salaperäisesti. "Miten niin vaan melkein?"
Ja juuri silloin trailerista kuului kimeä aasin kiljahdus. "Mitä? Ootsä menny ostamaan aasin? Mitä sä aasilla?" Milena kiljahti iloisena. En ehtinyt vastaamaan, koska pitihän tallin uusi asukas saada ulos kopistaan. Eikä aikaakaan, kun pihalla seisoi sievä, harmaa aasineito. "Tässä on Minni, tallin uus pikkuprinsessa", esittelin Milenalle pitkäkorvaisen kaverini. Minni tuijotti lähellä tarhaavia Myytä ja Dinaa hölmistyneenä. Sitten se kiskaisi turpansa maahan ja alkoi etsiä sorapihalta muutamia sinne eksyneitä ruohonkorsia. "Oi kun on ihana! Heetkinen, voiks sillä ajaa?" Milena kysyi nähdessään isäni kuskaavan Minnin koppakärryjä ennestäänkin täyteen varustelatoon. "Tottakai voi! Mennäänkö illemmalla kokeilemaan?" "No totta mooses!"
Milena sai kunnian taluttaa Minnin talliin Dinan viereiseen karsinaan, kun taas minä roudasin niska limassa Minnin varustelootaa sisään satulahuoneeseen. Sadeloimi, harjaämpäri sekä muut tarpeelliset roinat löysivät tiensä kaapista, johon olin teipannut jesarin palasen ja kirjoittanut siihen kauniisti nimen Minni. Satula meni telineeseen, suitset sekä ajosuitset koukkuihinsa ja valjaat sille satulatelineelle, jolla riippuivat myös Myyn valjaat. Katsoin kaapin hyvin keltaista sisältöä tyytyväisenä ja marssin katsomaan, oliko Milena saanut Minnin jo karsinaansa. Mulla oli tunne, että tämä uusi aasineiti tulisi aiheuttamaan meille päänvaivan lisäksi vielä paljon hupia.
|
|